dag 2. - Reisverslag uit Ban Chaiyachet, Thailand van Maartje Janssen - WaarBenJij.nu dag 2. - Reisverslag uit Ban Chaiyachet, Thailand van Maartje Janssen - WaarBenJij.nu

dag 2.

Blijf op de hoogte en volg Maartje

10 December 2014 | Thailand, Ban Chaiyachet

Sawadee,
Voor de 2de x dat ik het verhaal type, 1ste x ging er wat mis. We zitten op de taxi te wachten die ons naar kho chang gaat brengen. We hebben besloten om Laos over te slaan en lekker al een eilandje mee te pikken. Maar even terug naar dag 2!

Sochtends ontbeten met yoghurt en fruit bij een 24 uurs tentje op de kho san road. Wat ons opviel was dat de. Kraampjes en eettentjes er al weer of nog steeds stonden, slapen die mensen niet??
Met de tuk tuk naar het greenwood travel gegaan. Die tuk Turks rijden door al het drukke verkeer door, en rijden erg hard. Voor kleine stukjes is het goed te doen maar je wordt vergast door de uitlaat gassen. Helemaal als je ook nog veel stil moet staan.
Bij greenwoodtravel het trein ticket naar Chiang mai vast gelegd voor 17 dec. Woensdag gaan we naar kho Chang.
We raakte aan de praat met een Nederlands stel. Zij waren hier al vaker geweest. Ons plan was om naar het centrum te gaan met de longtailboat maar wisten niet hoe dit werkte. Zij gingen ook dus zijn we samen gegaan. Voor. 10 bath pp kun je van het begin tot het eind mee, geen geld dus. Grappig is dat sommige bruggen te laag zijn en dat ze dan het dak moeten laten zakken. Ze zijn er hier op getraind want iedereen bukt tergelijke tijd. Als je denk dat er echt niemand meer bij kan duwen die thaie er nog 10 man bij haha.

Het centrum van bangkok is er een nog drukker verkeer. Volgens ons mag hier iedereen vanaf de 18 rijden, rijlessen bestaan hier niet. Koen heeft hier in een plaatselijk tentje gegeten. Er zaten alleen maar thaie binnen. Volgens mij komen hier nooit geen toeriste want ze waren helemaal blij dat we kwamen. Er werden zelf foto's van ons genomen haha (omgekeerdewereld). We hebben verder naar wat winkels en kraampjes gekeken maar eerlijk is eerlijk ze verkopen allemaal dezelfde rommel.

Terug op kho san road kwam we Rinus weer tegen. De jongen waar we de taxi mee gedeeld hadden gisteren. Samen plannen gemaakt om naar een thaiboks wedstrijd te gaan kijken. Niet helemaal mijn ding maar wel leuk om een keer te zien. Ik had gelezen dat kleine jongetjes al van kleins af aan hard traine om prof te worden zodat ze hun familie kunnen onderhouden. We hadden VIP plaatsen helemaal vooraan. Er waren 9 gevechten waarvan 4 nock out nou dan heb je pas waar voor je geld haha. Echt grappig om te zien en horen die thaie gaan helemaal op in zo'n gevecht en laten duidelijk horen voor wie dat ze zijn. Een veilig gevoel dat die thaie achter een hek stonden en wij zitplaatsen hadden;)

Na de wedstrijd nog naar een buurtje geweest in bangkok. Drankje gedaan in een bar. Grappig was dat ik diegene was die versierd werd, terwijl ik 2 mannen bij me had. We hebben hier echt om moeten lachen. Toch met het meisje aan de praat geraakt. Eigenlijk heel sneu om te horen, ze werkt 7 dagen in de week van 17.00 tot 3.00 uur. Ze probeert om mannen met haar mee te krijgen waar ze dan 4000 bath voor beurt. 3000 voor haar zelf en 1000 voor de bar waar ze werkt. Ze vertelde dat ze anders geen onderdak heeft en niet kan eten. Ze is bang om op straat te moeten gaan leven en daarom doet ze dit werk.
Je weet dat het zo gaat maar toch wel schokkend om te horen. Als de verschillen van rijk en arm zo groot blijven in de wereld blijf je dit houden.
Overal liepen er trouwens van die ladyboys soms moest je echt goed kijken of het nu een man of een vrouw was. Volgens ons kan hier alles wat je maar wilt, als je maar betaald. Dat zijn zeker de minder leuke dingen van Thailand
Terug op kho san nog een burger gedaan bij de burger king, jaja die hebben ze hier ook en zeker net zo lekker;). Afscheid genomen van Rinus want die pakt morgen de trein naar Chiang mai. Afgesproken om nog contact te houden voor als we dicht bij elkaar in de buurt zitten.
Nu snel slapen want morgen om 8 uur begint onze fiets toch door bangkok.

Slaap lekker en welterusten!! Xx

• 10 December 2014 - 13:01

Opa Frits :

toen ik zat te ontbijten zaten de vogeltjes al te loeren
    daarna snel met mijn TUK TUK naar buiten gegaan
    om ze zoals altijd overvloedig te voeren
    dat Thaise boksen is niets voor mij
    ik houd niet van die "technische" rake klappen
    ik houd mij in het leven ......het liefst bij appelflappen.
    Tijdens mijn tochten met de TUK TUK door de Peel
    heb ik geen kraampjes, geen slangen en olifanten gezien
    wel twee reigers, een "knentje"en kraaien, wel meer dan tien !!!
    Nog even een tip : drink op tijd : nam - yen !
    Fijne vakantie en de groeten van TUK-TUK-coureur opa Frits