dag 11. - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Maartje Janssen - WaarBenJij.nu dag 11. - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Maartje Janssen - WaarBenJij.nu

dag 11.

Blijf op de hoogte en volg Maartje

18 December 2014 | Thailand, Chang Klan

Stiekem naar beneden gegluurd, koen ligt al in dromenland. Da krijg je er van als je zo vroeg al aan het bier gaat. Ze hebben net de bedden klaar gemaakt en ik lig boven. Opzich is het goed te doen. Zou alleen willen dat ze iets aan die airco zouden doen. De wind komt net boven m'n gordijntje door.

Vanmorgen afgesproken om met z'n alle te gaan ontbijten bij het hotel van rob en Peggy. Om 10 uur kwamen we aan en toen zaten ze er al. Piere en Wessel zijn vanmorgen ook geland, top om die hier dan ook weer te zien. We gaan met z'n 6 naar Chiang Mai. Koen en ik met de nachttrein en hullie met de nacht bus. Wij hadden die kaartjes vorige week al geboekt en nu was ie vol. Onze buurman en vrouw zitten ook in het noorden dus daar gaan we met z'n alle heen.

Wat zullen we vandaag eens gaan doen. We hadden het over de floating market gehad maar die waren allemaal best verweg. Dan maar een boottocht over de klong. Met z'n 6e hadden we een eigen boot. Leuk om door al die straatjes te varen. Onderweg kun je dan drinken kopen of voer voor de vissen. Ook hier weten de vissen dat precies. We kwamen nog een grote doden hond tegen die dreef in het water echt vies om te zien!
Veel ouwe lui zit op een stoelke langs het water de hele dag naar toeriste te zwaaien,en dur komen veel boten langs daar!! Bij terug komst nog even een wandelingetje gemaakt en wat gegeten. Hem verse mango en granaatappelsap smaakt goed!!

Toen we rond 3 uur terug waren bij het hotel van Peggy en rob zijn de mannen nog even gaan poolen. Koen en ik hadden onze backpacks zolang bij rob en Peggy opgeslagen. Om 4 uur hebben afscheid genomen van hun, tot morgenvroeg in Chiang Mai!!!
Het was druk op de weg en er stond overal file. Met 40 min waren we bij het station. Even nog wat lekkere dingen en wat drinken halen.

Het instappen in de trein ging nog niet zo gemakkelijk. Ons kaartje was nogal slecht gedrukt waardoor we onze stoel nummers moeilijk konden zien. Wij dachten 38, 5 min later hadden toch anderen mensen stoel 38. Zouden wij dan 28 hebben. Die man die hier werkte wilde koen uit de trein laten om het te gaan vragen. Ik dacht het niet dus hè, binnen 10 min zou ie vertrekken zul je net zien dat ie hem mist. Nee nee we gaan gewoon zitten en dan zien we het wel. Gelukkig bleek 27 en 28 wel de goede te zijn.
We hebben samen nog even een blog getypt en toen kwamen ze de bedden al opmaken. Ik lig nu heerlijk in m'n upper bedje. Heb gelukkig 2 gordels zodat ik er niet kan uitvallen. In Nederland zou dit een M&M zijn maar dat terzijde.
Ik ben nu weer helemaal bij met m'n blogs. Onze trouwe lezer opa zal wel gedacht hebben waar blijven ze nou. Nou opa ik krijgt zelfs reacties op jou reacties hoe grappig haha! Morgen als we weer WiFi hebben kan ik ze uploaden.

Ik ben nog niet echt moe. Zal ik dan dadelijk toch maar eens aan een boek beginnen. Heb deze vakantie nog niet gedaan. En heb nog wel zo veel moeite gedaan om ze op de e-reader te krijgen.

Groetjes vannuit de nachttrein van ons XXX

  • 18 December 2014 - 15:54

    Opa Frits Ex-atleet En Gitarist :

    Slapers,
    Fijn dat jullie zoveel Europese vrienden ontmoet hebben. Heb ook gelezen dat jullie die hond hebben zien drijven. Die zal vast en zeker wel ergens van een bord gevallen zijn. Het leven kan ook voor een toerist hard zijn. Die "koude "wind" in de tropen is ook niet alles, maar niet zo erg als de "wind" die door de uitlaat van een mens "ik-bedoel-ik-wil-zegge-niewaor? In Indie heb ik destijds geen last van airco's gehad, wel van zweetço's.
    Goede reis en wederom bai bai !!! Opa

  • 18 December 2014 - 15:55

    Kyra:

    Hallo Vakantiegangers!
    Ook ik zat vol verwachting op de volgende verhalen te wachten ;) kijk iedere dag even op jullie site. Wat een mooie verhalen weer! Leuk dat jullie Rob en Peggy en Pierre en Wessel daar al gezien hebben dat lijkt me erg bijzonder. Weer eens wat anders als in oja he haha. Kreeg vandaag een foto van Chantal waar Maartje en Benk op staan. Kei leuk! Zal wel heel gezellig zijn daar met zoveel aarles volk :)
    Hier gaat alles z'n gangetje. Het zijn echt de donkere dagen voor kerst dus doen we de kerstverlichting maar op tijd aan.

    De groetjes aan iedereen daar! Geniet met volle teugen! Kijk alweer uit naar de volgende verhalen!

    Xxx

  • 18 December 2014 - 18:53

    Marijke:

    Ik zat inderdaad ook te wachten op een reisverslag van jullie. Kijk elke dag even of er iets binnen is. Fijn dat jullie het goed maken. Hoe gaan jullie daar de kerst vieren. Hebben jullie speciale plannen. Ik kijk er naar uit lekker vrij te zijn.

  • 18 December 2014 - 20:42

    Maartje En Dick:

    Telkens maar weer kijken of er toch niet weer een berichtje is.. De nachttrein idd een hele ervaring op zich.. maar beter als heel de weg zitten op een stoeletje.. ;) Fijne feestdagen daar.. een kerstboom in het koude Nederland of een kerstboom op het strand is toch een heel ander gezicht ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chang Klan

Backpacken Thailand en Laos

Samen 5 weekjes trekken door Thailand en Laos

Recente Reisverslagen:

25 December 2014

dag 13.

25 December 2014

dag 12.

18 December 2014

dag 11.

18 December 2014

dag 10.

18 December 2014

dag 9.
Maartje

Actief sinds 21 Nov. 2014
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 3915

Voorgaande reizen:

06 December 2014 - 08 Januari 2015

Backpacken Thailand en Laos

Landen bezocht: