dag 9. - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Maartje Janssen - WaarBenJij.nu dag 9. - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Maartje Janssen - WaarBenJij.nu

dag 9.

Blijf op de hoogte en volg Maartje

18 December 2014 | Thailand, Chang Klan

Typend in de nachttrein naar chiang mai. Ooh allereerst wat is het koud. Die gekke zetten de airco op z'n koudste stand. Dan maar al m'n kleren aan die ik bij me heb;)
Koen zit als een kleine kind langs me die voor het eerst met de trein mee gaat haha. Hij heeft er helemaal zin in;). Maar even terug waar we gebleven waren want ik loop een paar dagen achter. Achmea daar heb ik nu de komende 11 uur de tijd voor.

Owjah wat ik nog vergeten ben te schrijven is dat we op dag 3 de prinses gezien hebben. We gingen naar het prince pallace hotel om nog wat dingen vast te leggen bij greenwood travel. Bij aankomst dachten we dat de rode loper voor ons was uitgelegd, maar helaas wij moesten via de trap. Iedereen was netjes gekleed allemaal in 3 delig pak! Je kon merken dat iedereen zenuwachtig was. Toen we beneden in de lobby kwamen, moesten we in een hoekje wachten. Het was eigenlijk niet de bedoeling dat de prinses ons in vakantiekloffie zou zien. We moesten stil staan en onze mond houden totdat de prinses naar binnen werd begeleid. Ooh wat een overdreven gedoe zeg. Voor de koningin doen wij da zelfs niet. Toen de prinses binnen kwam begon iedereen te buigen totdat ze in haar bestemde lift stond. Eenmaal gesloten rende iedereen naar de overige liften om zo snel mogelijk op dezelfde verdieping uit te komen, om niets te kunnen missen. Pas hierna konden wij onze tocht naar buiten vervolgen. Toch wel apart om gezien te hebben, hoe onderdanig en hoog respect ze voor het koninkrijk tonen.

Dag 9.
De dag begon met een schraal ontbijt, zo erg hebben we het nog niet mee gemaakt. Je kon of rijst of een boterham met jam eten. De jam had je wel keuze uit 3 smaken nou nou wat gevarieerd. Gelukkig kon je de boterhammen roosteren dat maakt nog een beetje goed. (Ofzijnwegewoonverwend). Koen ging naar zijn koffietentje om zijn bakkie espresso te nuttigen. Goede koffie is hier namelijk moeilijk aan te komen.

Die dag besloten om de mangrove op te zoeken met aansluitend een aquarium met allerlei soorten vissen. Helaas verliep de trip iets anders van verwacht. De weg erheen was al klote, het was zeer moeilijk om een taxi te scoren. Na ruim 30 min lopen hadden we er eindelijk een gevonden. Die vent wou 1000 bath, na wat pingelen werd het 500 bath. Hij moest wel nog even een maat vragen waar het nu precies was. Het was ook een stuk verder rijden als wij verwacht hadden.
Aangekomen aan de kust bij chanthaburi zagen we al dat het erg rustig was. Ook hier geen Engels sprekende thai te bekennen. Na een flinke wandeltocht aankomen in de mangrove, helaas waren we al zo moe van de tocht dat we geen zin meer hadden door de mangrove te lopen. Toch ons even gezet en een klein stukje gedaan. We realiseerde dat het verkrijgen van een taxi hier nog een grotere uitdaging was. We besloten om naar een resort te lopen, om te kijken of ze ons verder konden helpen. Na een tussenstop bij een garnalenvisserij hebben we een drankje gedaan, om even bij te komen.
Gelukkig kwamen we een jong stel tegen die ons wel mee terug naar het centrum wilde nemen. Nou dat was mooi want we zagen het niet zitten om daar nog langer te blijven.

S'middags naar het centrum gegaan opzoek naar het beste restaurant van chanthaburi, chantorn genaamd. Onderweg werden we een tempel ongevraagd door een monnik, hij stond erop dat we een kijkje kwamen nemen. Binnengekomen moesten we op onze knieën zodat hij ons kon zegenen. Nou dat was nodig we voelde ons allebei ineens heilig verklaard;).
We kregen nog tweetal stenen mee als aandenken. Normaal gesproken moeten vrouwen z'n schouders bedekken als ze een tempel binnen gaan. Deze monnik deed hier niet moeilijk over en ik mocht zo naar binnen. Verder hebben we lekker gegeten bij het restaurantje.

Koen is in de avond nog op pad gegaan om te kijken of hij vervoer kon regelen naar Bangkok. Morgen komt de taxi ons halen die ons naar de bus brengt. De bus zal ons in 4.5 uur naar Bangkok brengen.

Groetjes van ons XXX

• 18 December 2014 - 15:32

Opa Frits Ex-atleet En Gitarist :

Bofk.nten !
    Wat leuk dat jullie de prinses gezien hebben. Ik heb vandaag alleen de buurvrouw gezien. Wat ik ook bijzonder vond is dat jullie door die monnik bijna heilig verklaard zijn. Ik heb het niet verder kunnen schoppen dan "schijnheilig". Ik ben wel benieuwd hoeveel tijd jullie nodig zullen hebben om het buigen af te leren als jullie bij mij binnenwandelen.