dag 1. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maartje Janssen - WaarBenJij.nu dag 1. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maartje Janssen - WaarBenJij.nu

dag 1.

Blijf op de hoogte en volg Maartje

08 December 2014 | Thailand, Bangkok

Sawadee..!! Hallo allemaal,

Op dit moment zitten we op het terras met koen een pilsje en ik een cocktail op de kho san road.

Zaterdag weggebracht door ons thuis helaas geen tijd meer gehad voor een bakkie op het station.
In 1.5 uur waren we op Schiphol. Op ons ticket stond balie 25 en die was nog gesloten dus eerst maar even wat gedronken. Toen we terug kwamen moesten we toch balie 24 hebben en helaas stond daar een lange rij. Wat ons meteen op viel waren die vieze oude mannen die alleen reisde of met een jong Thais grietje, Bah bah. Er zaten maar weinig backpackers of jonge mensen in het vliegtuig. Achter de paspoort controle hebben we wat gegeten en toen moesten we gaan boarden. Dit verliep allemaal prima. Koen zat langs zo'n dikke man die eigenlijk gewoon 2 stoelen had moeten boeken. Die man heeft 11 niet bewogen. Ik was benieuwd of ie nog wel lost kwam tussen de 2 leuningen van de stoel. Helaas niet veel kunnen slapen in de lucht. Hebben ons vermaakt met wat filmpjes en spelletjes. Moet toch even vermelden dat ikke gewonnen heb met Tetris:) we kregen trouwens 2 x warm eten in het vliegtuig 2 x rijst.
In bangkok aangekomen hadden we zo onze tassen. Er kwam een jongen naar ons toe of hij met ons de taxi mocht delen. 300 bath pp (€7.20). We weten zijn naam niet meer maar hij heeft ons een hoop dingen verteld over hier. Aankomen op kho san road hebben we nog een drankje gedaan en toen zijn we opzoek gegaan naar ons guesthouse. Onze kamer stelt niet veel voor maar wat wil je voor 3 nachten voor €38. Hebben iig een eigen badkamer en airco dus prima te doen!
Na een frisse douche zijn we terug naar kho san road gelopen. Eerst even een heerlijk cocktail genuttigd. We raakte aan de praat met 2 vrouwkes die bij KLM werkte, hun hadden nu 2 vrije dagen in bangkok en vlogen daarna weer terug. Ze vertelde dat ze over heel de wereld vlogen en daar dan ook een paar dagen vrij, ze hadden dus als veel van de wereld gezien!
Gisten avond pad Thai geten bij een straat stalletje. Ooh die was echt lekker!! 2 pad thai 1 chang bier en 1 cola voor 220 bath (ongeveer €5,)
Daarna een heerlijk voetmassage gehad en nee moeder ze kenne niet tippe aan jou:). Ze stonden er van te kijken hoe lenig koen was haha ze vroegen ook welke sport dat hij deed. Vooral ik was moe dus zijn optijd naar de kamer gegaan. Vannacht dan wel om 3.15 wakker, gelukkig toch nog even kunnen slapen.
Het verkeer is hier echt een chaos!! Volgens ons gelden hier geen regels en doet iedereen hier maar wat. Ik heb ok erg veel schrik met het over steken van de straat.
Dit was het wel een beetje voor de 1ste dag. Ik zal proberen om er wat foto,'s te plaatsen.

Groetjes ons!!

• 08 December 2014 - 13:57

Opa Frits :

Akkerdjie, ik bedoel SAWADDIE ,
    Afgelopen nacht liet jullie mail-menu mij weten, dat jullie pat thai hadden gegeten. (waarschijnlijk verwant aan veredelde Aarlese patat.) Dat ze Koen een lenige vent vonden heeft mij niet verbaasd, want hij is namelijk "vuggeltjes-familie van opa Frits. Maartje, je moet Koen nog even vertellen dat "bai bai" tot ziens betekent en dat "bia bia" bier betekent. Als hij "bai bai" zou zeggen, dan zeggen ze daar houdoe". Graag gedaan.
    Fijne vakantie en groetjes van opa Frits

• 08 December 2014 - 19:49

Theo Verhoeven:

Ha Maartje en Koen,

Probeerde net ons mam te laten schrijven maar die krijgt het er warm vanen alles gaat fout Dus niets
    waarom heb je Maartje niet langs die dikkerd laten zitten is toch vele malen slanker
    maar goed hoe is de temperatuur en ben je er al een beetje aan gewend. Bij het eten op de straat goed naar de olie kijken. als die blank is dan ga gerust je gang
    Koen wat ben je bescheiden hier riep je nog seks massage maar je laat alleen je voeten doen
    Maar goed is ook lekker Wij zijn erg benieuwd naar de treinreis naar het Noorden
    Wij wensen jullie fijne dagen