dag 7. - Reisverslag uit Ban Wat Khlong Kung, Thailand van Maartje Janssen - WaarBenJij.nu dag 7. - Reisverslag uit Ban Wat Khlong Kung, Thailand van Maartje Janssen - WaarBenJij.nu

dag 7.

Blijf op de hoogte en volg Maartje

15 December 2014 | Thailand, Ban Wat Khlong Kung

Sawadee,

Vanmorgen een ontbijt met vers fruit en yoghurt. We hadden bij het resort een scooter gehuurd zodat we naar de waterval konden gaan kijken. Nog steeds moet ik even wennen achter op de scooter, we zijn een man tegen gekomen die daarmee een ongeluk had gehad. Nou ik kan je zeggen dat hij flink in de kreukels lag.

Aangekomen bij de waterval komen we erachter dat we misschien niet zo goed voorbereid waren, we hadden allebei slippers aan. Ikke aan die thai vragen of het te doen was met slippers, natuurlijk was dat de doen. Die thai wilde ook gewoon zijn 200 bath verdienen;). Snel nog even 2 flesjes water gekocht. Je loopt lang het water omhoog ongeveer met 30 min was je bij de waterval. Opzich wel leuk om te zien maar niet heel bijzonder. Wij zijn naar naar het plekje geklommen waar je dichtbij een foto kon maken. Ook kon je beneden zwemmen maar dat zagen wij allebei niet zo zitten.
Er zat heel veel vis in het water, als je je hand erin deed kwamen ze meteen naar je toe. We zijn nog een mega vieze spin tegengekomen in een mega web ieek. Een met blauw geel en zwart. Heb nog nooit een spin gezien met zo'n lange poten. Opzich was het op slippers te doen maar schoenen zou makkelijker geweest zijn.

Onderweg nog even gestopt bij een strand tentje. Koen ging voor de pad thai en ik voor een broodje tonijn, das ok wel weer een x lekker. Daarna nog even gechilled aan het strand. Koen moest natuurlijk weer even zwemmen.
Terug bij het resort heb ik nog heel de middag bij het zwembad gelegen, dat is pas echt vakantie. Koen ging nog even bij het thaiboksen kijken en bij de massage salon naar binnen.

In de avond hebben we de taxi gepakt naar een klein dorpje verderop. Hebben eerst een cocktail gedaan in een lounchebar. Daarna bij een thai op de grond met stokjes gegeten.
Morgen gaan we verder naar chanthaburi, moeten nog wel het vervoer regelen maar da komt wel goed.

Groetjes van ons Xx

• 15 December 2014 - 15:26

Opa Frits Ex-atleet En Gitarist :

Taailanders,
    Zojuist heb ik met een Aarlese Thailandse zitten te Skype
    Want de techniek is zo ver ontwikkeld dat je
    niet alleen kunt kletsen maar ook kunt "kaike".
    Maar gehoord en gezien dat jullie niet behoeven te kniezen
    maar nu ik toch nog even zit te mailen
    geef ik jullie ook nog enkele goede adviezen
    nooit bang zijn voor slangen Maartje en Koen
    die gaan voor mensen aan de haal
    want die wensen niet gebruikt te worden
    als fietsband of tuinslang, of als sjaal. (graag gedaan)
    Goede reis en akkerdjie ik bedoel bai bai. gr. Opa Frits

• 18 December 2014 - 14:00

Maartje En Dick:

Hoi Maartje en Koen, Hele leuke verhalen maar vooral erg herkenbaar! Het verkeerd, de vieze lucht, de vrouwen met oude mannen.. de typische thaise dingetjes! Kanchanaburi ben ik ook geweest.. daar heb je een helee mooie grote waterval.. Ik ben benieuwd waar jullie nog allemaal meer naar toe gaan! Heel veel plezier en geniet van elke dag, het vliegt voorbij en voor je het weet ben je alweer terug in Nederland .. (waar overigens het nagenieten kan beginnen). Wij zijn nu met onze laatste werkdaagjes en dingetjes bezig en vertrekken zondag naar Ijsland.. Wij blijven jullie zeker volgen liefs dick en maartje