dag 5. - Reisverslag uit Ban Bai Lan, Thailand van Maartje Janssen - WaarBenJij.nu dag 5. - Reisverslag uit Ban Bai Lan, Thailand van Maartje Janssen - WaarBenJij.nu

dag 5.

Blijf op de hoogte en volg Maartje

11 December 2014 | Thailand, Ban Bai Lan

Sawadee,

Vandaag heeft een vrouwe ons geleerd hoe we moeten groeten in het Thais. Mannen zeggen sawadee krap met een korte eindklank. Vrouwen zeggen sawadee kaaa met een lange eindklank. Ze maken dan een buiging met de handen in de bid stand.

Dag 5 alweer.
Vannacht heerlijk geslapen in de luxe bedden. Koen is toch vroeg wakker en gaat alvast een bakkie doen in een koffie tentje. Als ik ook ontwaakt ben gaan we eerst even wat baantjes trekken in het zwembad, heel vervelend;).

Het ontbijtbuffet is erg uitgebreid. Ooh je kan al een hele avondmaal krijgen, rijst, noodles of mie. Gatver zo 's ochtends vroeg. Ik zie het verder ook niemand eten. Wij aten geroosterd brood met ei en ham en als toetje poffertjes met vers fruit, heerlijk.

Vandaag hebben we een brommertje gehuurd. Voor 250 bath is ongeveer 6 euro voor 24 uur. Ikke achterop ooh ik moet wel even wennen hoor. Vond het in het begin best wel eng. Je moet hier links rijden en de auto's halen je allemaal in. Verder is het hier nogal bergachtig en soms moet je heel steil naar beneden. Koentje vind dat helemaal geweldig en vind dat ik me niet moet aanstellen haha. Je komt bij verschillende uitkijk plekken, heb ook een drankje gedaan bij een local tentje. Kei leuk, da vrouwke vond ons nogal grappig en zat de hele tijd te grinniken. Daar 2 verse cocktails gedronken en vers fruit gegeten. Ook hier weer zwerf honden en katten, toch zien ze er niet mager uit. Toch niet kunnen laten om even de kat te aaien die naar ons toe kwam, hij ging er even helemaal voor liggen.

Wat wij trouwens vaak vergeten is dat het hier een gewoonte is om je schoenen uit te doen als je ergens naar binnen gaat. Komen er meestal pas achter als we al binnen zijn, oeps!! Sommige thaie sturen je gewoon terug haha.

We zijn naar de bang bao bay gereden en hebben daar reuzen shrips gegeten. Garnalen van ongeveer 15 cm lang. Je had ze in alle maten en soorten, ze smaakte zeer goed!!
De mensen zijn hier echt onderdanig als ze je verkeerd begrijpen zeggen ze meteen sorry en dan gaan ze voor je buigen, ik voel me daar maar ongemakkelijk bij haha.
Onderweg komen we veel wilde apen tegen, die zitten hier gewoon midden op de weg of slingeren aan een boom of aan de electriciteitsdraden, grappig om te zien.

Terug bij het hotel hebben we nog even aan het strand gelegen. Ik viel meteen in slaap. Ik kan het goed hebben de zon en ben nog niet verbrand. Koen had gezien dat je bij het hotel kon eten aan het strand. Ze hadden daar een bbq staan en je kon aanwijzen wat je erop wilde hebben. Hhmm doe maar een kip spies en een verse snapper (vissoort).
Ook hier weer als koen z'n glas bijna leeg had kwamen ze hem al weer vol schenken. Een meneer langs ons wilde een peuk aansteken, voordat hij z'n aansteker kon pakken hield de ober al een vuurtje onder zijn neus. Die ober de hele tijd buigen. Nee dat is niet echt iets voor ons. Ofja voor mij. Koen zegt hier wel aan te kunnen wennen. Waren we klaar met eten schuiven ze je stoel naar achter nee ik vind het maar ongemakkelijk.

Allebei nog 1 voetmassage gepakt bij 2 schattige ouwe vrouwkes. Ook nu vonden ze ons weer erg grappig, hullie lagen steeds samen in een deuk haha. Terug op de kamer nog een potje 1000de gedaan. Natuurlijk was ik ( Maartje) weer de winnaar:).
Ik kon m'n ogen niet meer open houden en ben gaan slapen. Koen is nog even naar een barretje gegaan voor een Bacardi cola. En met resultaat want hij werd vanmorgen ook pas om 9.30 uur wakker:)

Groetjes van ons xx
Beantwoorden
Doorsturen

  • 12 December 2014 - 11:41

    Opa (gewezen Atleet) Frits :

    Sawaddee (zonder kaa) Taailanders, sa-bai--di-rue (dit betekent : "hoe gaat het ? en betekent niet "zijn jullie in de rui? "
    In jullie mail heeft opa kunnen merken, dat jullie evenals opa heeeel hard moeten werken !!!
    Leuk te lezen van die door jullie verorberde 15 cm lange garnalen
    Het enige wat ik kan doen is bij de slager een worst van 15 cm lengte halen !
    De vrouwtjes die daar buigen zitten niet onder de knoet
    maar zijn goed opgevoed en weten precies HOE het MOET !!! (ha ha ha)
    Als jullie het volgend jaar buigend bij mij binnenkomen.... en dat zeg ik zonder gijn
    Dan weet ik dat jullie op vakantie in Thailand geweest zijn !!!!!!!!
    Nu houd ik op met literair gebras, ik heb het druk en....moet nu naar de was !!!
    Een hand voor Koen en een voor Maartje een z..n.
    Groeten van Ouwe-Taailander Opa Frits


  • 12 December 2014 - 23:42

    Freek En Kyra:

    Hallo vakantiegangers,

    Pas dag 5 en nu al zoveel mooie verhalen en foto's! Ziet er erg mooi uit daar. Hier was het de afgelopen twee dagen erg stormachtig weer met veel wind en regen. Het was zelfs even wit van de hagel gister. Dus geniet maar volop van de lekkere warme zon daar! We kijken uit naar alle verhalen die nog zullen volgen.
    Geniet ervan!!
    Xxx Freek en Kyra en een schopje van jullie neefje ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Bai Lan

Backpacken Thailand en Laos

Samen 5 weekjes trekken door Thailand en Laos

Recente Reisverslagen:

25 December 2014

dag 13.

25 December 2014

dag 12.

18 December 2014

dag 11.

18 December 2014

dag 10.

18 December 2014

dag 9.
Maartje

Actief sinds 21 Nov. 2014
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 3919

Voorgaande reizen:

06 December 2014 - 08 Januari 2015

Backpacken Thailand en Laos

Landen bezocht: