dag 4. - Reisverslag uit Ban Chaiyachet, Thailand van Maartje Janssen - WaarBenJij.nu dag 4. - Reisverslag uit Ban Chaiyachet, Thailand van Maartje Janssen - WaarBenJij.nu

dag 4.

Blijf op de hoogte en volg Maartje

10 December 2014 | Thailand, Ban Chaiyachet

Sawadee,

Allereerst bedankt voor jullie reacties, ook voordat we vertrokken, zijn we bestormd met mailtjes Apple's en belletjes. Super bedankt!!

Dag 4.

'S ochtends zijn we opgehaald met een mini van in de straat van kho san. Nog net genoeg tijd om even wat te eten. We zijn allebei blij dat we gingen vertrekken vanuit die drukte. Tijdens het ontbijt kwam de rat uit het riool gekropen ieek echt heel erg vies!! Ze hebben trouwens niet veel kans hier want het stikt hier van de zwerf honden en katten. Vind het trouwens heel moeilijk om die niet aan te halen want ze zien er heel zielig uit. Wij zijn niet ingeënt voor rabies (hondsdolheid) dus moeten er echt vanaf blijven!

Mini van kwam precies op tijd. Heel bijzonder hier in Thailand want die mensen hier hebben nooit geen haast. We moesten nog een anders stelletje ophalen bij een ander hotel. Onze chauffeur sprak geen woord Engels. De reis zou ongeveer 6 uur duren. Geen probleem want het was een relax busje! De eerste 3 uur heb ik alleen geslapen, heerlijk om weer even wat slaap in te halen. We hadden een korte pauze van 15 min om te plassen en eten.
Om half 2 aangekomen bij de boot. Nu viel bij mij het kwartje pas dat we met het busje en al op de boot gingen. Ik dacht dat we moesten overstappen. Met de boot was het ongeveer 20 min varen. Ooh hier ook weer z'n overdreven ladyboy die selfies aan het maken was. Op het eiland was het nog een kleine 30 min rijden. Onderweg kwamen we nog een aantal pakketjes tegen die midden op de weg lagen. Onze chauffeur laaide alles achter in z'n busje haha. Die zullen dus wel nooit meer aankomen.
Het eiland is super mooi met palm en bananenbomen, alles is hier groen. Ook hier staan de mensen weer met z'n kraampjes langs de weg en ook hier stikt het van de zwerf honden en katten

Aangekomen bij ons resort hadden we allebei even een wauw momentje, het deed ons denken aan het sprookjes bos van de Efteling haha. Onze rugzakken werden meteen aangepakt zodat we konden inchecken. Een jongen liep met ons mee naar de kamer, de kamer ligt 4 van het zwembad en 10m van de zee. Zo dichtbij heb ik nog nooit gezeten haha. Spullen op de kamer gedropt en meteen bikini aan om een duik te nemen in de zee.
Ooh heerlijk!! De zee is hier gewoon warm en je koelt er niet vanaf. We zeiden een paar x tegen elkaar: zullen we hier gewoon de rest van de vakantie blijven haha. Dit gaan we natuurlijk niet doen want dit hotel ligt boven ons budget maar ach voor die 2 nachten om even bij te komen:)
Koen regelde 2 cocktails en hebben even heerlijk liggen zonnen!!

Grappig ofja, achteraf kan ik er ok wel om lache is dat we een geblindeerde raam hebben op de slaapkamer. Ik had overdag al meteen gekeken maar je kon er niets door zien van buiten naar binnen.

• 12 December 2014 - 11:19

Opa (gewezen Atleet) Frits :

Sawaddee Tailanders,
    Als ervaren tropenkenner, heb ik van jullie verhalen moeten grinniken
    en jullie paarden zullen ook vast daarom moeten hinniken !
    blijven oppassen voor wilde honden en katten en niets van je bord laten jatten !
    Apen zijn vaak zeer brutaal want voor je het weet gaan ze met je kin (eten) aan de haal !
    Fijn dat bij jullie ook kloewaj's (bananen) groeien, maar voor je ze eet wel even "snoeien".
    Wens jullie wederom een mooie dag in het land van de r.tt.n en de glimlach !!!
    hartelijke groeten van bijna overgroot-phoh Opa Frits