dag 10. - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Maartje Janssen - WaarBenJij.nu dag 10. - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Maartje Janssen - WaarBenJij.nu

dag 10.

Blijf op de hoogte en volg Maartje

18 December 2014 | Thailand, Chang Klan

Dag 10.
Sawadee...!!!!

We wilde eigenlijk al vroeg vertrekken zodat we optijd aan zouden komen. Helaas moesten we tot 10 uur wachten tot onze was klaar was. We kwamen om 10.15 uur op het busstation aan. Snel een kaartje kopen en meteen instappen. Da vrouwke was niet al te vriendelijk, ze snapte niet wat wij haar Thais niet begrepen.

Opzich een prima bus. Allebei hebben we heel de weg muziek zitten luisteren. Ze speelde ook 3 films af maar die waren in het thais. Er stapte later een Thais stel in, ze vonden ons nog al interessant want ze zaten ongegeneerd naar ons te kijken. Toen we later na een stop weer instapte maakte ze een foto van ons. Tsja in NL zouden we dit echt niet pikken maar hier lieten we het maar gebeuren.

Ppff we vonden de busrit best lang duren. Eenmaal gearriveerd moesten we een taxi hebben. De taxi die meteen naar je toekomt moet je niet hebben. Hij vroeg iets van 600 bath. Wij zeiden dat we op de meter wilde rijden, hier moest ie niets van hebben, dan niet zeggen wij dan. Hij ging al iets met z'n prijs omlaag maar wij waren er klaar mee. Verder op stond ook een taxi te wachten, hij stemde meteen in met de meter. Dit was een wat oudere man die zei voor zijn gezin en vader moest zorgen. Hij vertelde dat het 700 bath kwijt was aan de auto huren van het taxi bedrijf en 600 bath voor diesel. Gisteren had ie 200 bath verdiend (€5)
Toen we er waren stond de meter iets van 160bath. Hebben hem wat fooi gegeven, die man was helemaal blij!

Aangekomen bij het hotel, vinden we het allebei prettig, hier maar 1 nacht te hoeven blijven. Snel spullen droppen en wat gaan eten. Onderweg liepen rob en Peggy ons te gemoed 2 vrienden uit Aarle. Echt tof dat je die dan hier treft! Met z'n 4 zijn we wat gaan eten. Er worden meteen verhalen en foto's uitgewisseld. Leuk om weer eens bij te buurten.

Daarna nog wat drankjes op het terras gedaan. Heb hier bij de gekkobar de vieste wc ooit gezien. Gatverdamme!! We hebben daarna maar snel een ander terrasje gezocht. Heb trouwens nog met koen in z'n bak met visjes gezeten. Koen had da nog nooit gedaan, ik dacht daar kan hij vast niet tegen maar het viel mee.

Teruggekomen bij het hotel ben ik Eveline weer dankbaar voor de lakenzakken. Ik sla het bed open en het ziet er niet fris uit. Het was nachts dus ga dur nu ok niks meer van zeggen. De lakenzak maar tevoorschijn en slapen. Ik moet zeggen dat ik hem al veel gebruikt heb!!

Welterusten XXX ons.

• 18 December 2014 - 15:42

Opa Frits Ex-atleet En Gitarist :

Bangkokkers,
    Wederom jullie mail gelezen. Eigenlijk had ik jullie een Thais taalboekje moeten meegeven. Jullie hadden het over een vieze WC maar jullie zijn abusievelijk in de verrekeskooi terecht gekomen.
    bai bai maar weer ! gr. Opa