dag 8. - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Maartje Janssen - WaarBenJij.nu dag 8. - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Maartje Janssen - WaarBenJij.nu

dag 8.

Blijf op de hoogte en volg Maartje

18 December 2014 | Thailand, Chang Klan

Sawadee,

Afgelopen nacht zeer goed geslapen, geen beest wat om de 2 uur zat te krijsen. Rond 9 zijn we opgestaan. Koen ging alvast onze schone was ophalen. Die kun je hier laten wassen bij z'n vrouwke. Ene dag brengen en volgende dag ophalen. Ik geloof dat we iets van 40 bath moesten betalen (€1) voor een volle zak. Heerlijk weer allemaal schone kleding, kan ik weer kiezen wat ik aan doe;). Toen we alle spullen weer ingepakt hadden zijn we in het dorpje gaan ontbijten. 2 boterhammen met jam en een fruit salade. Koen ging voor de gebakken eieren.
Ieekk die wc was echt zo goor daar. Er zat een mieren nest gewoon tegen de muur. Verder gebruiken die thaie geen wc-papier maar water om het schoon te maken. Hierdoor is het altijd een zwembad op die wc's. En dan willen ze ook nog dat je je schoenen uit doet..... Ik dacht het niet. Heel vaak zie je ook dat ze van die hang wc's hebben waarop je je voeten op die voetstappen moet zetten. Voor treesje smetvreesje geen probleem want ik ben een ervaren hanger haha. We zijn goed voorbereid met eigen wc-papier en van die handgel, wassen zonder water.

Toen met de taxi naar white sand beach gegaan. Daar zat z'n kantoortje waar je busreizen kunt regelen. Er zat een heel leuk enthousiast vrouwke met een klein kindje. Ze had binnen 10 min een mini van geregeld, fijn dat we zo snel konden vertrekken!
Bij de boot moesten we helaas wachten op de 2e ronde. Dan maar even een drankje. Je kunt hier overal van die kokosnoten kopen waar ze dan een gat in snijden zodat je hem leeg kan drinken met een rietje. Koen wilde da toch eens proberen. Die thaie vonden dat helemaal leuk en legde koen uit hoe hij dat moest doen. Toen koen hem leeg had stond die thai alweer voor zijn neus met een mes om da ding door te snijden. Zo kon ie da ding ok nog uitlepelen, het ging allemaal niet zonder de knoeien haha.

Ongeveer 45 min op de boot en 45 min in de auto waren we in chanthaburi. We werden bij een tankstation gedropt. Hhuuhh ja en nu.... Gelukkig stopte er een taxi die ons mee wilde nemen voor 100 bath met z'n 2e. Er zaten 2 school meiden achterin die de taxi chauffeur uit kon leggen waar we moesten zijn. Hotel is verder prima, iets wat harde bedden maar het is te doen.

Na het droppen van onze spullen zijn we naar een groot weekend markt gegaan. Die was bij het park vlak bij het hotel. Daar waren honderden kraampjes met eten, kleding en rommel. We hadden nogal veel bekijks en ze wilde allemaal dat we bij hun kraampje iets zouden kopen. Mensen waren gewoon naar ons aan het wijzen net alsof ze nog nooit een blanke gezien hadden( en dan zijn wij al aardig gebruind door de zo'n;)) Die mensen zitten daar met heel z'n familie achter z'n kraampje te wachten tot er iemand iets van ze koopt.
Koen ging voor een rijstschotel met kip en ikke voor een hele ananas. Ze snijden die dan in stukjes en doen het in een zakje met een prikkertje erbij. De ananas smaakt hier veel beter dan thuis! Koen z'n schotel was nogal pittig hij dronk er zo een zakje cola bij op. Iedereen loopt hier met zakjes drinken met een rietje, niet er praktisch vonden wij.

Langs de waterkant stonden kraampjes waar je vissenvoer kon kopen. Nou die vissen weten dat precies zodra je bij de waterkant staat beginnen ze al te springen. Wij moesten dat natuurlijk ook even doen. Ze verkochten ook schildpadden, visjes, kikkers, en padden allemaal in een zakje met bijna geen water echt zo zielig!! Ook 20 vogeltjes in een kooitje die je dan vrij kan laten, ze zeggen hier dat da geluk brengt. Ik heb ook wel eens gehoord dat die vogeltjes dan meteen weer terug vliegen zodat ze ze opnieuw kan verkopen.
Het liefst had ik alle dieren gekocht en vrij gelaten ooh had er maar medelijden mee. We hebben niets gedaan om het ook maar niet te stimuleren. Ik weet zeker als ik de reuze kikkers vrij had gelaten hun er weer met een schepnet achteraan zouden gaan.

Savonds nog even door het park gelopen. Iedereen is hier aan het sporten zelfs opa en omaatjes. Ook doen ze gezamenlijk op een groot terrein dansen. Er staat dan 1 vrouwke iets voor te doen wat iedereen dan na doet. Alleen vrouwen deden mee, allemaal tegelijk. Er stond ook 1 mongool tussen, hij danste erg uit de maat. We hebben hier erg om moeten lachen. Helaas lukt het niet op een video te uploaden want we hebben het gefilmd. Kon je ook lache;)
Daarna nog even een drankje gedaan in een bar. Er waren overal herrie bandjes aan het spelen dus waren zo weer bij het hotel.

Groetjes van ons:) XXX
Beantwoorden
Doorsturen

• 18 December 2014 - 15:22

Opa (gewezen Atleet) Frits :

kokosnootslurpers,
    Nadat ik jullie relaas gelezen had, zat ik met mijn herinneringen weer in Indie. Kokosmelk is zeer zuiver. Wel oppassen als je onder een kokosboom loopt. Als je zo'n knol op je hoofd krijgt dan ontstaat er op z'n minst een "bultje". Ik heb daar toen geen last van gehad omdat ik door die plank voor m'n k.p beschermd werd. Dat die toiletten daar luxueus zijn vind ik fijn voor jullie. Zo'n voetstaptoilet heb ik ginds nooit kunnen gebruiken want mijn schoenmaat was te groot. Wel oppassen voor uitglijden.
    En.......denk eraan...nooit kniezen want Opa zit vol tropische adviezen!!!
    Het is hier nou 15.15 u. en nu al hartstikke donker.
    Wederom de groeten van Opa. Bai Bai !!